איך בניתי משחקי התפתחות אישית בעזרת AI? – אימון אישי יצירתי

איך בניתי משחקי התפתחות אישית בעזרת AI?

יש לי חזון להפוך את האתר של אימון יצירתי למרחב של התפתחות אישית – עם מלא ידע, ערך, כלים, תובנות ומשחקים.
כבר שנים שאני מייצרת לכאן תוכן וכלים, ב 2023 התחלתי לפתח כלי AI שעוזרים לעשות עבודה עצמית (לשינוי חשיבתי, ייעוץ קריירה, בניית מנטרות אישיות ועוד),
עד היום יש כבר 20 (!) כלים בשימוש של מאות אנשים ביום,
וכעת הבנתי שאני יכולה לפתח גם משחקים דיגיטליים להתפתחות אישית – למבוגרים וגם לילדים 😀

כי גיליתי את websim.ai ובשילוב עם Claude זה מזרז תהליכים בצורה מטורפת. 

עד עכשיו פיתחתי 3 משחקים נסיוניים, וזה היה התהליך שלי:

1. סקר שוק (10 דקות):
לפני כל פיתוח מתחילים מלבדוק מה בכלל יש כרגע ברשת בסגנון? לצערי (או לשמחתי)
לא מצאת שום דבר שבאמת נבנה מתוך הכוונה של משחק להתפתחות אישית בדיגיטל,
אז הכל פתוח – לטוב ולרע – מצד אחד אין כל כך תחרות, מצד שני יש צורך במה שנקרא “חינוך קהל” – להעביר את הערך שיש בסוג כזה של משחקים.

  1. חיפוש רעיון (20 דקות):

    התחלתי משיחה עם קלוד על הרעיון שלי.
    הסברתי לו מה המטרה (להנגיש התפתחות אישית בצורה מהנה ומשחקית),
    מה הסגנון (כרגע קליל, משחק פשוט, בלי שמירה של נתונים, ויזואלית נחמד ואינטראקטיבי),
    וביקשתי שיציע 10 רעיונות.

  2. בחירת רעיון (10 דקות):

    הרעיונות שקלוד הציע ברובם היו לא כל כך שימושיים, אבל הם כן נתנו לי השראה לחשוב על כמה כיוונים.
    אחרי קצת יותר דיוקים לקלוד, נסגרתי על רעיון ראשון – “גינה של הכרת תודה”.

  3. פיתוח רעיון (דקה):

    הסברתי לקלוד את הרעיון שבחרתי וביקשתי ממנו שיכתוב אפיון מלא למשחק כזה,
    האפיון דרש קצת עריכה אבל בגדול היה מצוין.

  4. מימוש של הרעיון (30 דקות):

    במנוע של websim.ai יש צורך לכתוב פרומפט יחסית קצר, באנגלית, בשפה פשוטה וממוקדת
    כדי לקבל אתר או משחק שהוא יוצר עבורכם (כן זה גם כן די מטורף),
    אז ביקשתי מקלוד להמיר את כל האיפיון שהוא כתב לפסקה שמתאימה לסוג כזה של
    AI – אחרי 3-4 נסיונות של דיוקים הגענו למשהו טוב מספיק ונתתי אותו ל websim.ai.

    תוך פחות מדקה היה לי משחק נחמד, אחרי עוד כמה דיוקים ובקשות לשכלולים במשחק – מבחינתי הוא היה מוכן.

  1. בדיקות והתאמות (30 דקות):

    מ websim.ai ניתן להוריד את הקוד של המשחק שיצרתי בו ולהטמיע אותו בכל מקום שנרצה,
    אז זה מה שעשיתי – לקחתי את הקוד והטמעתי אותו בעמוד חדש שיצרתי באתר שלי.

    ואז – ראיתי שהכל משובש.
    אבל כמה שזה קל לתקן עכשיו.
    נתתי את הקוד לקלוד והסברתי לו מה הבעיה – אחרי נסיון שני הוא הצליח לתקן – והופ – זה נראה מעולה באתר.
    בשלב השני בדקתי נראות במובייל (הכי חשוב) – ושוב לא נראה טוב –
    שוב הבאתי את הקוד לקלוד – הוא תיקן –  והכל עובד במובייל.

  1. שדרוגים (שעתיים):

    אחרי שהגירסה הראשונה הייתה מוכנה וראיתי כמה זה נפלא שזה עובד כבר באתר שלי –
    זה עשה לי חשק להכניס עוד כמה שדרוגים קטנים ומגניבים למשחק.
    אז גם הפעם התייעצתי קצת עם קלוד, עדכנתי איתו את הקוד, טיפלנו בכמה באגים שנוצרו ולבסוף יש גירסה חדשה ומשודרגת.

8. המשך פיתוח:
אחרי סיום המשחק הראשון זה עשה חשק לעוד – אז המשכתי ופיתחתי עוד 2,
הפעם אפילו בפחות זמן, על בסיס התובנות שצברתי לאורך התהליך הזה.



~~~

שימו לב איך בעזרת הכלים שיש היום כל שלב ושלב בתהליך שתיארתי – התקצר בעשרות אחוזים!
לדעתי בסך הכל זה זירז את כל השלבים בממוצע בכ 80%.
עבודה שפעם יכלה לקחת לפחות שבוע-שבועיים – לקחה פחות מ 4 שעות.

הערה קטנה:
אני מתכנתת לשעבר, אבל מעולם לא בניתי קודם משחקים בווב.
זה נכון שרקע תכנותי אכן עוזר ומאפשר יותר, למי שיש לו – הכלים האלה הם ממש בוסט אדיר ליכולות ולמהירות,
אבל גם למי שאין לו – נפתח עולם עצום של הזדמנויות חדשות וממש כדאי להיכנס אליו.

המשחקים להתנסות:

לקבל עוד תכנים, השראה והרבה ערך מתנה:

אולי יעניין אותך גם:

אימון יצירתי

עוד תכנים, עוד השראה, עוד הרבה ערך מתנה.

התובנה היומית:

בתוך ראש מלא בפחדים אין מקום לחלומות.